Jumat, 06 Desember 2019

Sambut Hari Juang TNI AD, Kodim 1620/Loteng Gelar Karbak


Pendam IX/Udayana
Jumat, 6 Desember 2019

Loteng - Dalam rangka menyambut Hari Juang TNI AD ke 74 tahun 2019, Kodim 1620/Loteng menggelar karya bhakti di Dusun Majan Desa Batu Nyala Kecamatan Praya Tengah Kabupaten Lombok Tengah, Kamis (5/12/2019).

Karya bhakti yang dipimpin Kasdim 1620/Loteng Mayor Inf Dian Aksmiyandita bersama para Perwira Kodim dan masyarakat melakukan pembersihan dan meratakan tanah tempat pemakaman umum (TPU) Dusun Majan.

Komandan Kodim 1620/Loteng Letnan Kolonel Czi Prastiwanto, SE. M.I.Pol., mengatakan kegiatan karya bhakti tersebut dilakukan selain dalam rangka menyambut Hari Juang TNI AD, juga sebagai wujud kepedulian terhadap sesama.

"Kegiatan ini sebagai hasil komunikasi sosial Babinsa dengan warga binaannya, ini patut diapresiasi," ujar Dandim. 

Selain itu, Dandim Alumni Akmil 2001 tersebut juga mengajak masyarakat untuk menjaga pola hidup sehat dan bersih dengan menjaga pola makan dan lingkungan serta membersihkan sarang nyamuk mengingat sudah memasuki musim hujan sehingga terhindar dari segala macam penyakit.

"Kami berharap hubungan komunikasi yang sudah terjalin dengan baik ini dapat meningkatkan kebersamaan dan kekompakan TNI dan Rakyat dalam mewujudkan Kamtibmas dan pembangunan di daerah," tandasnya. (Kodim 1620/Loteng)

1 komentar:

  1. TAWARAN PINJAMAN URGENT APLIKAT SEKARANG.


    Peminjam Pinjaman yang dihormati,


    Salam dari REBACCA ALMAL LOAN SYARIKAT.


    Kami disahkan Peminjam pinjaman yang menawarkan pinjaman kepada orang-orang yang memerlukan pinjaman. Kami memberi pinjaman untuk projek, perniagaan, cukai, hutang, bil, dan banyak sebab lain. Kami beroperasi pada kadar faedah 2%. Ada lebih banyak untuk mendapatkan pinjaman daripada syarikat ini, jadi Adakah anda memerlukan pinjaman? Adakah anda dalam hutang? Adakah anda ingin memulakan perniagaan dan memerlukan modal? Adakah anda memerlukan pinjaman atau pembiayaan untuk apa-apa sebab? Bantuan anda akhirnya di sini, kerana kami memberi pinjaman kepada semua orang dengan kadar faedah yang murah dan berpatutan hanya 2%, jika berminat hubungi kami hari ini di: (rebaccaalmaloancompany@gmail.com) dan dapatkan pinjaman anda hari ini.


    kami memberikan yang berikut;

    *Pembaikan rumah

    * Pinjaman Pencipta

    * Pinjaman Kereta

    * Pinjaman Penyatuan Hutang

    * Talian Kredit

    * Pinjaman Kedua

    * Pinjaman Perniagaan

    * Pinjaman Peribadi

    * Pinjaman Antarabangsa.


    Kami bersertifikat, boleh dipercayai, boleh dipercayai, cekap, pantas dan dinamik. Jika anda berminat sila hubungi kami melalui WhatsApp Number +14052595662


    Semoga berjaya,

    SYARIKAT PINJAMAN REBACCA ALMAL.

    BalasHapus